برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روغن مقاوم به حرارت چیست؟

چکیده کوتاه مطلب

روغن مقاوم به حرارت یا روغن انتقال حرارت یکی از بهترین نوع روغن صنعتی است. این محصول در برابر دمای بالا تا 400 درجه بسیار مقاوم بوده و از تجهیزات در برابر حرارت بیش از حد جلوگیری می کند.
روغن مقاوم به حرارت

روغن مقاوم به حرارت یکی از پر فروش ترین و پر مصرف ترین روانکار های صنعتی است. این نوع روغن دارای گرید ها و برند های مختلف است که برخی از آن تا حرارت 400 درجه سانتیگراد را منتقل می کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی چند نمونه از بهترین روغن های مقاوم به حرارت بپردازیم. با روغنکار نوین ایرانیان همراه باشید.

بهترین روغن مقاوم به حرارت

بهترین روغن های صنعتی توسط شرکت های خارجی و برخی از شرکت های داخلی تولید می شوند. یک روانکار صنعتی از جمله روغن مقاوم در برابر حرارت باید دارای ویژگی های خاص باشد. از سایر روانکار ها نمی توان به عنوان یک سیال انتقال حرارت استفاده کرد. دلیل آن میزان تحمل دمای روغن است که روانکار های معمولی در دمای بالا ممکن است مشتعل یا تبخیر شوند.

مقاوم بودن روغن در برابر حرارت بالا به مواد اولیه و روغن پایه بستگی دارد. برخی از روغن های خارجی تا 400 درجه دما را تحمل می کنند. اما برخی از محصولات مانند روغن بهران حرارت تا 320 درجه سانتیگراد دما را تحمل خواهد کرد.

ویژگی های اصلی انواع روانکار مقاوم به حرارت عبارتند از:

  • خواص حرارتی عالی
  • پایداری اکسیداسیون و مقاومت حرارتی بالا
  • جلوگیری از تشکیل رسوبات
  • پایداری حرارتی و اکسیداتیو خوب
  • عملکرد خوب در دمای پایین

انواع روغن مقاوم حرارتی

در تجهیزات مختلف بسته به میزان دما باید از یک روغن مناسب استفاده شود. برای مثال اگر دمای سیستم حرارتی شما تا 400 درجه بالا می رود نمی توانید از یک روغن با تحمل دمای 320 درجه استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید روغن به میزان مقاومت حرارتی آن توجه نمایید.

حرارت بالا به تدریج مقاومت سیستم حرارتی را کاهش داده و کارایی آن را نیز مختل می کند. به همین دلیل در این تجهیزات از یک سیال استفاده می شود تا این میزان دما را سریعا منتقل کند. در ادامه چند نمونه از بهترین روغن های مقاوم به حرارت معرفی می شود.

لازم به ذکر است که میزان تحمل دما در محیط های باز و بسته در روغن ها متفاوت است. در بررسی این روانکار ها میزان تحمل انواع روغن در برابر حرارت ذکر شده است.

بهران حرارت : این روغن در محیط باز تا 180 درجه و در محیط بسته تا دمای 320 درجه سانتیگراد قادر به فعالیت است.

روغن پارس انتقال حرارت : این محصول در محیط باز تا 180 درجه و در محیط بسته تا دمای 300 درجه سانتیگراد قادر به فعالیت است.

روغن شل ترمیا Shell Thermia B : این محصول در محیط باز تا 220 درجه و در محیط بسته در محدوده 320 الی 340 درجه قادر به فعالیت است.

روغن ترمینول 66 : این روغن در محیط باز تا 180 درجه و در محیط بسته تا دمای 345 درجه قادر به فعالیت است و یکی از برترین روغن ها محسوب می شود.

خرید روغن با تحمل حرارت بالا

برای خرید روغن صنعتی از جمله روغن مقاوم به حرارت می توانید با ما تماس بگیرید. قیمت های ما طبق لیست نمایندگی ارائه می شود. قیمت خرید محصولات به دلیل نوسان در سایت قابل درج نیست. به همین دلیل می توانید با شماره های مجموعه روغنکار نوین ایرانیان تماس بگیرید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Short Url Post
0